The Last of Us

Lansering av Säsong 2

När det var dags att lansera säsong två av The Last of Us för HBO MAX var det viktigt att detta både syns och hörs. Vi fick vara med och ta fram idéer och sätta planen till verket när det kommer till flera delar i den stora kampanjen och mediemixen.

För det apokalyptiska lanseringseventet i Slakthusområdet hyrde vi ut en fullt brandad klomaskin som blev eventets höjdpunkt och vi tog fram tryckmaterial. Vi hade en stor affischeringskampanj i Stockholm, Göteborg, Malmö, Stavanger, Bergen, Trondheim och Oslo med omnejd.

Vi tog över en fotbollsmatch under lanseringsdagen där vi brandade upp hela arenan i The Last of Us manér som gjorde det omöjligt att missa för alla de 30.000 matchbesökarna och ett first-of-its-kind-partnerskap med AIK under matchen. För tittarna där hemma syntes givetvis även reklam på jumbotronen och LED-banners runt om hela arenan.

Som kronan på verket och det kanske mest spektakulära var en massiv fasadprojicering på alla de fem ikoniska Hötorgsskraporna i Stockholm. Kanske är det Nordens största reklambudskap och format med sina flera tusen kvadratmeter stora yta. Detta var live under två kvällar och hade aldrig tidigare gjorts i denna omfattning mot Sveavägen, vilket krävde flertalet av världens starkaste projektorer, ljus och utrustning samt ett dedikerat team och research för att göra det möjligt. Detta skapade ett kraftfullt intryck mitt i Stockholms hjärta och vi är stolta över att ha fått genomföra lanseringen.